Εκτύπωση Άρθρου Tumblr

Πώς να νικήσεις την κατάθλιψη

Τα πράγματα δεν πάνε πάντα όπως ακριβώς τα είχες σχεδιάσει: Μπορεί να απογοητευτείς, να χάσεις ένα αγαπημένο σου πρόσωπο, να μην καταφέρεις να υλοποιήσεις κάποιον από τους στόχους σου… Έτσι, μπορεί κάποιες στιγμές να νιώθεις πεσμένος ψυχολογικά ή να μελαγχολείς. Αυτό δεν σημαίνει πως έχεις κατάθλιψη, καθώς πρόκειται για μια ασθένεια που δε σχετίζεται μόνο με την απογοήτευση και τα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να αισθάνεται κάποιος. Επηρεάζει όλες τις καθημερινές δραστηριότητες του πάσχοντα και τον κάνει να τα βλέπει όλα «μαύρα»
H κατάθλιψη δεν είναι ένα πρόβλημα το οποίο μπορείς να αντιμετωπίσεις άμεσα, καθώς υπάρχουν διάφορες μορφές ,που διαχωρίζονται ανάλογα με την ένταση και τη διάρκεια των συμπτωμάτων. Παρόλα αυτά, μπορείς να δοκιμάσεις μερικές από τις παρακάτω προτάσεις και παράλληλα να ζητήσεις τη βοήθεια ενός ειδικού, που είναι το πιο κατάλληλo άτομο για να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το πρόβλημά σου.
Όταν οι αρνητικές σκέψεις γίνονται ολοένακαι πιο συχνές, ίσως νιώθεις ανίκανος να κάνεις οτιδήποτε. Παρόλα αυτά, πρέπει να νοιαστείς για εσένα και να φροντίσεις τον εαυτό σου. Η άσκηση είναι ένας τρόπος για να νιώσεις καλύτερα. Προσπάθησε να σηκωθείς από το κρεβάτι ή τον καναπέ, να γυμναστείς και να διώξεις  τις αρνητικές σκέψεις.. Μπορείς να επιλέξεις κάποιο άθλημα που σου αρέσει ή απλά να βγεις από το σπίτι και να πας για τρέξιμο. Οι ενδορφίνες που παράγονται κάθε φορά που αθλείσαι, είναι οι ορμόνες της ευτυχίας. Έτσι, λίγα λεπτά καθημερινής δραστηριότητας θα επιδράσουν θετικά στη διάθεσή σου και θα σε κάνουν να νιώσεις ευεξία. Αν δεν είσαι έτοιμος για πιο έντονες μορφές άσκησης, μην ξεχνάς ότι το γρήγορο περπάτημα, οι καθημερινές δουλειές του σπιτιού ή μια βόλτα με το ποδήλατο μπορούν να επιδράσουν θετικά στη διάθεσή σου και επακολούθως στην υγεία σου.

Είναι γεγονός πως κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ανάγκες για ύπνο, αλλά ένα σταθερό πρόγραμμα ίσως σε βοηθήσει να νιώσεις καλύτερα ψυχολογικά. Προσπάθησε να αποφύγεις τα ξενύχτια, αλλά και να μην κοιμάσαι περισσότερες ώρες από όσες έχει ανάγκη ο οργανισμός σου. Αν έχεις αϋπνίες, δοκίμασε τεχνικές χαλάρωσης. Ίσως ο διαλογισμός σε βοηθήσει να αποβάλεις το στρες και να κοιμηθείς πιο εύκολα και καλά. Κατέγραψε σε ένα ημερολόγιο τις ώρες που κοιμάσαι καθημερινά και τη διάθεσή σου για να έχεις μία καλύτερη εικόνα και να παρατηρήσεις την πρόοδο που σημειώνεται. Μόλις ξυπνήσεις, φρόντισε να ξεκινήσεις δραστηριότητες, γιατί το να παραμένεις ξύπνιος για πολλές ώρες στο κρεβάτι ,μπορεί να γίνει παγίδα αρνητικών σκέψεων.

Στη συνέχεια, δοκίμασε να οργανώσεις τη μέρα σου και να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα που θα ακολουθήσεις όσο πιο πιστά μπορείς. Είναι σημαντικό να έχεις μια καθημερινή ρουτίνα χωρίς όμως να παραφορτώνεις το πρόγραμμά σου και να νιώθεις πως δεν είσαι σε θέση να τα βγάλεις πέρα. Καλό θα ήταν να μη μένεις πολλές ώρες στο σπίτι και να επιλέξεις δραστηριότητες που σε ευχαριστούν. Θέσε μικρούς και εφικτούς στόχους!
Τέλος,  αν νιώθεις ότι μόνος σου δε μπορείς να ανταπεξέλθεις στην αρνητική κατάσταση που βιώνεις, θα μπορούσες να επισκεφτείς ένα ειδικό που θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το πρόβλημα σου αποτελεσματικά. Μίλα για τα προβλήματά σου, τις μεταβολές στη διάθεσή σου και εξέφρασε ανοιχτά τους προβληματισμούς και τους φόβους σου…

Νοιάzομαι Tip: Προσπάθησε να αποβάλλεις τον αρνητικό τρόπο σκέψης και κάνε υπομονή! Η κατάθλιψη εξελίσσεται αργά και θεραπεύεται σταδιακά, για αυτό προσπάθησε να φροντίσεις τον εαυτό σου όσο καλύτερα μπορείς και να του δώσεις τον χρόνο που χρειάζεται… Τέλος, είναι σημαντικό να αφιερώνεις όλο και περισσότερο χρόνο σε άτομα που σκέφτονται θετικά και αισιόδοξα.

Για να βαθμολογήσεις πρέπει να έχεις συνδεθεί

Σου άρεσε το άρθρο; Βαθμολόγησε:

Εκτύπωση Άρθρου Tumblr