Εκτύπωση Άρθρου Tumblr

Πόσο στρες έχεις;

Το στρες είναι η ψυχική και σωματική κατάσταση που βιώνουμε, όταν βρισκόμαστε υπό συνθήκες πίεσης ή όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια απαιτητική κατάσταση και η αλήθεια είναι, ότι κάθε άνθρωπος εκτίθεται καθημερινά σε στρεσογόνες καταστάσεις. Ωστόσο, όταν μιλάμε για άγχος, εσύ γνωρίζεις τι είναι φυσιολογικό και κυρίως, ξέρεις αν ή κατά πόσο το άγχος που έχεις, κάνει κακό στην υγεία σου;

Σύμφωνα με τους ειδικούς ,το στρες επηρεάζει αρνητικάτη διάθεση, αλλά και την υγεία σου, καθώς σχετίζεται με την εμφάνιση ή την επιδείνωση αρκετών ασθενειών όπως ο Διαβήτης, η κατάθλιψη, η παχυσαρκία, το άσθμα, η νόσος Αλτσχάιμερ, τα γαστρεντερικά προβλήματα και επηρεάζεται  το καρδιαγγειακό σύστημα.

Προκειμένου να διατηρήσεις την καλή υγεία σου  θα πρέπει να δώσεις λίγη προσοχή σε ορισμένα «σημάδια» που θα σε βοηθήσουν να μάθεις αν υποφέρεις τελικά από χρόνιο άγχος και δεν το έχεις καταλάβει. Ποια είναι αυτά;

Αρνητικότητα και απαισιοδοξία: Τα βλέπεις όλα «μαύρα» και αναρωτιέσαι πού πήγε ο παλιός, αισιόδοξος εαυτός σου.

Πονοκέφαλοι και ζαλάδες: Υποφέρεις συχνά από ζαλάδες, πονοκεφάλους και προβλήματα στο πεπτικό σύστημα, ενώ οι ιώσεις και η γρίπη μπορούν να σε ρίξουν στο κρεβάτι πολύ πιο εύκολα σε σύγκριση με το παρελθόν.

Όλα σου φαίνονται δύσκολα και δεν μπορείς να παίρνεις αποφάσεις: Αν δυσκολεύεσαι υπερβολικά να πάρεις ακόμη και την πιο απλή απόφαση και όλα σου φαίνονται δύσκολα, τότε σίγουρα ήρθε η ώρα να ελέγξεις το άγχος σου.

Δεν μπορείς να κοιμηθείς καλά: Αν κοιμάσαι παραπάνω απ’ ότι συνήθιζες ή αν δεν μπορείς να κοιμηθείς καλά και νιώθεις πάντα κουρασμένος ή ευέξαπτος, είναι πολύ πιθανό να ευθύνεται το στρες σου για τα προβλήματα που έχεις με τον ύπνο σου.

Νοιάσου για την υγεία σου και διώξε το στρες από τη ζωή σου 

Όταν λοιπόν, καταλάβεις πως το στρες δεν σου επιτρέπει να ζεις μια φυσιολογική ζωή, τότε είναι σημαντικό να αναλάβεις δράση για να προστατέψεις τον οργανισμό σου.

Αρχικά, προσπάθησε να βρεις από πού πηγάζει το άγχος που αισθάνεσαι και αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να το διαχειριστείς ,επισκέψου έναν ειδικό. 

Επίσης, μη διστάσεις να ζητήσεις τη βοήθεια φίλων ή συναδέλφων, αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις με τις καθημερινές σου υποχρεώσεις.

Βάλε στη ζωή σου ένα πρόγραμμα και προσπάθησε να το τηρείς. Καλό είναι, όμως, να μην επιβαρύνεις υπερβολικά την καθημερινότητά σου και να έχεις λογικές προσδοκίες από τον εαυτό σου.

Κάνε την άσκηση κομμάτι της καθημερινότητάς σου. Ακόμη και αν δεν έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο, έστω και 30 λεπτά περπάτημα ή χαλαρό τρέξιμο την ημέρα,μπορούν να κάνουν θαύματα για τον οργανισμό σου και να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα του άγχους σου. Μπορείς ακόμη να ξεκινήσεις γιόγκα ,που θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να αντιμετωπίσεις με περισσότερη πειθαρχία τις στρεσογόνες καταστάσεις που σε ταλαιπωρούν. 

Καταπολέμησετο στρες με σωστή διατροφή

Φάε σωστά και θα δεις ότι η υγιεινή διατροφή θα αποδειχθεί ένας πολύτιμος σύμμαχος στη μάχη κατά του στρες. Βάλε τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης στις καθημερινές διατροφικές σου συνήθειες και μην ξεχνάς να πίνεις πολύ νερό.

Πες «ναι» στον ύπνο. Ακόμη κι αν σου είναι δύσκολο, προσπάθησε να ξαπλώνεις νωρίς στο κρεβάτι και να κοιμάσαι τουλάχιστον οκτώ ώρες κάθε βράδυ, γιατί η έλλειψη ύπνου μπορεί να επιβαρύνει την κατάστασή σου. Κλείσε την τηλεόραση και τον υπολογιστή μια ώρα προτού κοιμηθείς, κάνε ένα ζεστό ντουζ, απέφυγε το αλκοόλ, το κάπνισμα και τα βαριά φαγητά πριν τον ύπνο και προσπάθησε να κάνεις θετικές σκέψεις!

Nοιάzομαι Tip: Σκέψου θετικά και ατένισε το μέλλον με αισιοδοξία, επιλέγοντας τους σωστούς ανθρώπους δίπλα σου. Αξίζεις το καλύτερο!   

Για να βαθμολογήσεις πρέπει να έχεις συνδεθεί

Σου άρεσε το άρθρο; Βαθμολόγησε:

Εκτύπωση Άρθρου Tumblr