Εκτύπωση Άρθρου Tumblr

Η ψυχολογία της διατροφής

Υπάρχει περίπτωση οι διατροφικές μας συνήθειες να σχετίζονται με τα συναισθήματά μας; Πότε λέμε ότι η σχέση κάποιου με το φαγητό είναι προβληματική; Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστούν οι διατροφικές διαταραχές; 

Είναι γεγονός πώς υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκουν προσωρινή ανακούφιση στο φαγητό για αυτό άλλωστε ακόμα και στη χώρα μας ο όρος comfort food είναι ευρέως διαδεδομένος τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και στις ταινίες οι πρωταγωνίστριες μετά από μία ερωτική απογοήτευση καταναλώνουν οικογενειακά παγωτά ή σοκολάτες που τους προσφέρουν παρηγοριά σε μία δύσκολη ψυχολογικά φάση…

Και η πραγματικότητα όμως, αρκετές φορές δεν απέχει πολύ από αυτό που βλέπουμε στις οθόνες μας. Είναι γεγονός πώς κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο να αντιμετωπίζει τα προβλήματα και το στρες που τον καταβάλουν καθημερινά. Κάποιοι παρόλα αυτά εκφράζουν το άγχος τους ή άλλα συναισθήματα που μπορεί να βιώνουν μέσα από τη διατροφή τους.  Αυτό συμβαίνει διότι η ψυχολογία είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη διατροφή. 

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που όταν αγχώνονται καταφεύγουν στο ψυγείο και καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα τροφής από ό,τι πραγματικά έχουν ανάγκη. Οι ασυνείδητοι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να φάνε υπερβολικά είναι πιο ισχυροί από τη συνειδητή τους προσπάθεια και την αποφασιστικότητά τους να πράξουν το αντίθετο. 

Τα υπερφαγικά επεισόδια χαρακτηρίζονται από κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού. Το άτομο δεν μπορεί να ελέγξει τον εαυτό του και να σταματήσει όταν νιώθει ότι έχει χορτάσει. Αντίθετα, συνεχίζει να τρώει χωρίς να πεινάει, ενώ αργότερα μπορεί να νιώσει ενοχές για αυτή του την πράξη. Τα άτομα καταναλώνοντας υπερβολικές ποσότητες φαγητού θεωρούν ότι αποφεύγουν τα συναισθήματά τους. Όπως συμβαίνει σε κάθε εθισμό, έτσι και σε αυτή την περίπτωση, η ουσία -δηλαδή τροφή- χρησιμοποιείται για την προσωρινή αποφυγή των επώδυνων συναισθημάτων.

Κάποιες φορές όμως η ψυχολογία μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο σοβαρές διαταραχές πρόσληψης τροφής. Η νευρική ανορεξία και η βουλιμία είναι μόνο μερικές από τις διαταραχές που οφείλονται σε ψυχολογικά αίτια.

Επειδή λοιπόν, η διατροφή αντανακλά τον ψυχικό κόσμο και η ποσότητα της τροφής που καταναλώνουμε αρκετές φορές σχετίζεται με τη συναισθηματική μας κατάσταση, καλό θα ήταν να νοιαζόμαστε περισσότερο για τον εαυτό μας. Δοκίμασε να προσπαθήσεις να εξωτερικεύεις τα συναισθήματά σου και να μην αφήνεις το άγχος και το στρες της καθημερινότητας να σε καταβάλουν. Προσπάθησε να καταπολεμήσεις τα προβλήματα το συντομότερο δυνατόν ώστε να μην τα αφήσεις να γίνουν μεγαλύτερα και να οδηγήσουν σε συνέπειες που μπορεί να βλάψουν τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική σου υγεία. 

Νοιάzομαι Τip: Ένας ειδικός είναι πολλές φορές ο κατάλληλος άνθρωπος για να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις θέματα που σχετίζονται τόσο με τη διατροφή σου, όσο και με την ψυχολογία σου. 

Για να βαθμολογήσεις πρέπει να έχεις συνδεθεί

Σου άρεσε το άρθρο; Βαθμολόγησε:

Εκτύπωση Άρθρου Tumblr