Εκτύπωση Άρθρου Tumblr

Η μερίδα κάνει τη διαφορά!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου ας απαντήσουμε στην εξής ερώτηση. Πώς θα κάνουμε τη διατροφή μας πιο σωστή, πιο εύκολη και πιο διασκεδαστική;

Η απάντηση είναι απλή. Μαθαίνουμε να ελέγχουμε τις μερίδες μας!

Δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα, αλλά καλή και κακή διατροφή. Η καλύτερη δίαιτα είναι να τρως από όλα, προσέχοντας τις μερίδες σου. Έτσι, δε χρειάζεται να στερείσαι τίποτα. Μπορείς να τρως και να απολαμβάνεις το φαγητό σου όπου κι αν είσαι και σε κάθε περίσταση, απολαμβάνοντας τις γεύσεις που σου αρέσουν. Η επιλογή μιας μικρής μερίδας σε βοηθά να έχεις ποικιλία στη διατροφή σου, να τρως πιο συχνά γεύματα και να διαμορφώνεις καλές διατροφικές συνήθειες. Αν αυτό συνδυαστεί και με συστηματική φυσική δραστηριότητα τότε βάζεις γερά θεμέλια αφού νοιάζεσαι για την καλή σου υγεία και διατηρείς ένα υγιές βάρος. Βέβαια,  η ποσότητα του φαγητού που καταναλώνεις δεν είναι ίδια για όλους αφού ο κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ανάγκες. Οι μερίδες και η συχνότητα του φαγητού θα πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα για τον καθένα. 

Σαφώς και οι διατροφικές συνήθειες δεν αλλάζουν μέσα σε ένα βράδυ. Χρειάζεται συστηματική εκπαίδευση σε θέματα διατροφής, ώστε να κατανοήσεις τον ρόλο των μερίδων, να αναγνωρίζεις τις θερμίδες, αλλά και την ποιότητα των τροφίμων.

Τι θα πρέπει να βάλεις στο πιάτο σου κατά τη διάρκεια ενός κυρίως γεύματος;

Το ½ του πιάτου το γεμίζεις λαχανικά.

Το ¼ του πιάτου πρωτεΐνες (άπαχο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι)

Το ¼  του πιάτου υδατάνθρακες (μακαρόνια, ρύζι, πατάτες, ψωμί)

Συνοδεύεις το φαγητό ή τη σαλάτα σου με ελαιόλαδο και πάντα με μέτρο.

Τρώς αργά απολαμβάνοντας τις μπουκιές σου και όταν τελειώσεις φρόντισε να έχεις το αίσθημα ότι μπορεις να φας κι άλλο και όχι ότι έχεις «σκάσει». Αν πραγματικά πεινάς κι άλλο, τότε συμπλήρωσε με ένα φρούτο.  

Γενικότερα, όταν κάθεσαι στο τραπέζι για φαγητό, καλό θα είναι να έχεις στο μυαλό σου την εξής αρχή: Όλα όσα φας θα πρέπει συνολικά να χωρούν σε 1 πιάτο. Τότε, θα έχεις φάει σωστά, με μέτρο και χωρίς υπερβολές.

Προσοχή λοιπόν στις μερίδες γιατί το μέγεθος μετράει!

Ιωσήφ Αλεξανδρίδης, MmedSc

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Για να βαθμολογήσεις πρέπει να έχεις συνδεθεί

Σου άρεσε το άρθρο; Βαθμολόγησε:

Εκτύπωση Άρθρου Tumblr