Εκτύπωση Άρθρου Tumblr

Γίνε και πάλι παιδί!

Θυμάσαι όταν τα πρώτα χρόνια της ζωής σου, εξερευνούσες το περιβάλλον σου με την κίνηση; Μετακινιόσουν προς διάφορες κατευθύνσεις, καθόσουν οκλαδόν, μπουσουλούσες, σηκωνόσουν όρθιος  και γενικά προσπαθούσες να μάθεις πώς να ελέγχεις το σώμα σου. Στη συνέχεια πήγες στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο  και  περνούσες πολλές ώρες μπροστά από ένα θρανίο ή ένα γραφείο ή ένα έδρανο… Και μετά; Μετά άρχισες να εργάζεσαι και ξαφνικά συνειδητοποίησες ότι ξέχασες το πιο σημαντικό: να κινείσαι! Όμως, η κίνηση δεν είναι απλώς μέρος της ζωής - είναι η ζωή. Γι΄αυτό  και όπως μάλλον θα έχεις ακούσει, η ζωή αρχίζει από το έδαφος.

Το σώμα σου είναι σχεδιασμένο για τακτική κίνηση, αλλά εσύ ξοδεύεις το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σου καθιστός σ’ ένα γραφείο, αυτοκίνητο ή καναπέ. Ενεργοποίησε το σύστημά σου. Ο  εγκέφαλος έχει μνήμη όχι μόνο στην μάθηση, αλλά και στην κίνηση. Επανεκπαίδευσε το σώμα σου μέσα από ασκήσεις βασισμένες στα πρωταρχικά πρότυπα κίνησης  που έκανες όταν ήσουν μωρό κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, όπως το μπουσούλιμα ,το σύρσιμο, τη γέφυρα, το κάθισμα. Αυτά θα γίνουν ο θεμέλιος λίθος που θα σε οδηγήσουν στην αποτελεσματική επαναφορά της λειτουργικής σου απόδοσης και το πιο σημαντικό:  θα σε κάνουν χαρούμενο και πάλι παιδί!

Οφέλη από την άσκηση με τα πρωταρχικά πρότυπα κίνησης

Αποτελούν έγκυρο διαγνωστικό κριτήριο αξιολόγησης, αφού μέσω αυτών εντοπίζονται αντισταθμιστικές κινήσεις, μυϊκές  ασυμμετρίες, αδυναμίες και περιορισμοί στην κίνηση.

Συμβάλλουν στην πρόληψη τραυματισμών. Η έλλειψη επαρκούς κινητικότητας και σταθερότητας οδηγεί σε δυσλειτουργία των βασικών κινήσεων, προκαλώντας στη συνέχεια μειωμένη απόδοση ή  τραυματισμό.

Ομαλοποιoύν και αποκαθιστούν τη φυσιολογική ροή της κίνησης.

Συντονίζουν τον κορμό και σταθεροποιούν αντανακλαστικά τη σπονδυλική στήλη, προκειμένου να ελέγχει καλύτερα την κίνηση στα χέρια και στα πόδια.

Δημιουργούν κινητικές δεξιότητες, αφού χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και τα τέσσερα τμήματα του σώματος.

Βελτιώνουν την κυκλοφορία.

Ενισχύουν τη συνολική κίνηση. Για να λειτουργήσει σωστά το σώμα, πρέπει να υπάρχει συνοχή μεταξύ των μυών, των αρθρώσεων και του νευρομυϊκού συστήματος.

Επαναφέρουν τον κινητικό έλεγχο, που αποτελεί το κλειδί για τη ρύθμιση της ισορροπίας και της σταθερότητας.

Έχουν τη μορφή παιχνιδιού. Δημιουργούν χαρά κι ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον στην προσπάθεια ολοκλήρωσης της ομαλής λειτουργικής κίνησης.

Ενδεικτικές ασκήσεις που βασίζονται στα πρωταρχικά πρότυπα κίνησης

Γέφυρα:

-Είναι μια άσκηση που αυξάνει τη μυϊκή δύναμη των εκτεινόντων του ισχίου και προωθεί τη σταθερότητα του κορμού. 

-Κατά την εκτέλεση της άσκησης εισέπνευσε από τη μύτη και κατά την εκπνοή σήκωσε τη λεκάνη και προσπάθησε να την κρατήσεις σε ουδέτερη θέση σε όλη την διάρκεια της κίνησης. Δοκίμασε να κάνεις 3 σετ των 15 επαναλήψεων τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Ερπυσμός αρκούδας

Όσο και αν σου φαίνεται παράξενο, αυτή η άσκηση συμβάλλει στο συντονισμό των μυών όλου του σώματος. 

Για να την κάνεις σωστά, φρόντισε τα χέρια σου να είναι κάτω από τους ώμους και τα γόνατά σου κάτω από τους γοφούς σου. Φέρε τις φτέρνες σου προς τα πάνω, ώστε να μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δάχτυλα των των ποδιών σου για να προχωρήσεις. 

Η πλάτη σου πρέπει να είναι περίπου παράλληλη με το έδαφος.

-Άρχισε την κίνηση σε ένα ετερόπλευρο μοτίβο, δηλαδή αντίθετο χέρι- πόδι).  Μετακίνησε λοιπόν το δεξί χέρι σου προς τα εμπρός και το αριστερό πόδι προς τα εμπρός ταυτόχρονα.

-Πρόσεξε να μην αφήσεις τα γόνατά σου έξω στο πλάι. Για να βεβαιωθείς ότι τα γόνατά σου είναι σωστά ευθυγραμμισμένα, φρόντισε να τα κρατάς στην ίδια γραμμή με τον αγκώνα σου.

Νοιάzομαι Tip:Νοιάζομαι για το σώμα μου σημαίνει Γίνομαι και πάλι παιδί!

Για να βαθμολογήσεις πρέπει να έχεις συνδεθεί

Σου άρεσε το άρθρο; Βαθμολόγησε:

Εκτύπωση Άρθρου Tumblr